sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Sitä samaa



Olin ajatellu, ettei Amazonin vasemman takalokasuojan sisäosia olisi tarvinnut juurikaan paikata. Itse asiassa ruostetta ei ollut kovinkaan paljoa, varsinkin kun sitä vertasi vastakkaiseen puoleen, jossa kokoa kaari oli tehtävä uudestaan. Muutaman pikkupaikan tekemisen myötä, sekä vanhojen paikkojen takia, kaari alkoi kuitenkin näyttää niin... no paikatulta, joten päätin korjata koko alueen. Kohta on ruostumiselle otollinen, koska lokasuojan sisäkaari yhdistyy siinä koriin, yhdistäen kolme eri peltiä ja jättäen peltien saumat vapaiksi korroosion iskemiselle. Avoimia saumoja on pyritty suojaamaan pienellä, kaaresta levenevällä ulkokkeella. Loskalta ja suolalta suojaava lippa on varmasti suojannut pyörän heittämiltä roiskeilta, mutta samalla se on todennäköisesti luonut suojaisan kolon ruosteelle. Tämän tuhon omistaja näkee vasta sitten, kun ruoste on syönyt tiensä läpi pellin.


Lisäksi jousien palautumisen estävän narun kiinnikekohta oli niin läpiruostunut, että kohta oli korjattava. Sen poistamiseksi piti taas poistaa vanhat, huonosti eristetyt paikat. Jälleen kerran, kaikki vanha ja aikaisemmin paikattu pois ja uutta tilalle.


Lähtökohta oli melko helppo, eikä suojien poistaminenkaan tuonut mitään todella ikävää vastaan.

Vasta perfektionismi ja jousen palautumisen estävän narun pultin irrottaminen toi esiin enemmän ruostetta.



Jälkeenpäin ei voi kuitenkaan olla muuta kuin tyytyväinen, että koko kaari on tehty uusiksi. Ikävintä olisi ollut, jos jousenrajoitin olisi lauennut ajon aikana.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti