perjantai 13. syyskuuta 2013

Kaasuttimen huoltoa

Syylinen bensiinivuotoon löytyi, kuten aikaisemmmassa viestissä pohdin, suuttimen ja kammion välisestä O-renkaasta. Pelkällä tiivisteen vaihdolla poistui vuoto, ja samalla sain puhdistettua koko kaasarin sekä tutustuttua laitteen sielunelämään. Puhtaampi moottori on tietenkin mukavan näköinen, mutta myös käytännöllinen. Nyt ei tarvitse liata sormia, jos sattuu koskemaan kaasuttimeen.
Vuotokohta oli kuparinvärinen, ruuvattava suutin.


 Hinkaamista riitti, mutta kaiken paskan alta paljastui toimiva Strömberg 175 CD2 kaasutin



Puhdistat yhden kohdan, niin kaikki muut paikat näyttävät likaisilta.

3 kommenttia:

  1. Täällä kanssa kaasari ongelmia. Kävin leimalla ja mittasi samalla päästöt, CO 9.41 ja pitäisi olla 2.5-3.5% Eli käy rikkaalla kuten expertti sanoi, "sama kuin ajelisit ryyppy päällä" Itse en ala laittamaan kun pitää olla neulalle erikoistyökalut.

    VastaaPoista
  2. Nuo kaasarit on kyllä tarkkoja pelejä. Mikäli haluaa mukavan käynnin ja taloudellisen kulutuksen. kannattaa ne käyttää jollain ammattilaisella. Tosin parasta olisi, jos senkin asian selvittäisi ja opettelisi.

    VastaaPoista
  3. Moi! Sattui että amazoni valutti bensat kaasarin pohjasta tuosta samaisesta messinki suuttimen juuresta. Tiiviste entinen. Mistä hommasit omaasi?
    Kiitti hyvistä kuvista.sorvasin muuten tuon säätötyökalun kaasariin. Pääsee sitäkin kokeilemaan:)

    VastaaPoista